
För tio år sedan var vi i Heiligenhafen på den gamla mysiga ställplatsen som tyvärr inte finns kvar sedan några år tillbaka. Den nya är fin men så opersonlig och dyr.
2024-04-22
Växlande molnighet men med mycket sol. Kallt på natten, bara 9 plus, men det blev snabbt varmare efterhand som solen steg högre upp. Rätt så blåsigt i dag också mellan 5 – 15 m/s.
Tog en sväng ner till ingången och en liten bit utanför. Uppförsbacken på hemvägen börjar kännas lite lättare nu tycker jag. Blev ingen mer promenad idag för jag tyckte det blåste lite för mycket.
I dag precis som andra dagar jobbades det här. Det var en som gick runt med en trimmer och en annan som klippte häckarna med någon typ specialverktyg. Det finns många och långa häckar här så det tar nog lite tid innan alla är fina och klippta.
Vi tycker det är så hemskt med bomberna i Borås. Det är ju hemma för oss. Tycker så synd om människorna som dom sista åren har blivit hemlösa på grund av bomber och bränder i gangstersverige. Läste någonstans att Sverige är det farligaste landet att bo i om man bortser från länder med krig i. Det är bedrövligt att se vad som har hänt med vårt förut så trygga och fina fosterland.

Det är i alla fall inte min grej och det är jag helt säker på.
