Nostalgi 4

Sommarbild från en promenad i Skåne någonstans.

2024-01-06

Inget oväder i natt så jag sov bra. Vaknade på morgonen till en solig morgon fast rätt så kallt, 12 plus och det blåste inte. Tog på en extra tröja och vantar när jag gick ut på en promenad och jag frös inte. Blev några grader varmare under dagen.

Grabbarna kom och jobbade på bygget i dag också. Flyttade in några pallar med tegel under tak. Dom höll även på med en del annat vad det nu var. Det är ingen helgdag här utan vanlig lördag. Strax efter ett packade dom ihop och körde iväg klara för idag.

Antalet husbilar höll sig på antal omkring 17. Kom ungefär hit lika många som åkte iväg.

Jag var lite flitig i dag och putsade fönsterna på insidan. Mest jobbigt där bak vid sängarna för där tycker jag det är svårt att komma till. Måste ju krypa på knä för att nå dit. Men det gick bra och jag blev nöjd med resultatet.

Kokt korv ifrån glasburk med pulvermos samt senap och ketschup blev vår enkla middag ikväll. Smakade rätt så gott, enkelt och lättlagat.

Nostalgi

Efter en dags vila åkte vi vidare mot vårt mål. Senare på dagen kom vi fram till Camping Rubicon och körde in dit. Vi checkade in och viss personal var svensktalande. Vi hade fått hjälp med att boka plats och det måste man nästan göra på dom populära campingplatserna på sommaren i Italien.

Vi blev visade till vår lilla tomt och det var trångt överallt. Vår husbil var endast 6.99 meter men den kändes stor i det här sammanhanget. Camping var väldigt fin. Där fanns pool, affär, restauranger och en del annat. För att bada i poolen var man tvungen att använda badmössa så den fick inget besök av mig.

En liten bit utanför campingen så fanns det en fin sandstrand med härligt havsbad. Den fick besök av mig, (badade gärna på den tiden). Lite längre bort fanns ett trevligt samhälle med stort utbud av affärer och restauranger. Dit gick vi en kväll och och pizza. Det var verkligen gott och liknade inte alls pizzorna hemma. Mycket, mycket godare här.

I närheten fanns det också en väldigt stor stormarknad. Där kunde man hitta i stort sett allt tyckte jag. Blev väldigt imponerad när jag såg att det fanns 62 kassor att betala i.

Vi tillbringade några härliga dagar där och cyklade runt och tittade oss omkring. Sedan så fortsatte vi ungefär dit näsan pekade.

Kan det vara så som det fungerar??

2 reaktioner till “Nostalgi 4”

1. Känner igen namnet på den där campingen och vi kan ha varit där någon gång.
    Du får gärna skriva lite om var ni åkte öst,väst ja du förstår.
    Jag har varit många gånger i Italien och det är alltid roligt med skildringar därifrån.

Ha det så bra !!!!

1. Det blev dit näsan pekade och absolut ingen planering. Hit och dit och fram och tillbaka. Vi hade det verkligen jätteroligt.