2018-05-07
Uppe vid sju och allt annat än pigg. Tog tvättpåsen (som var färdigpackad) och gick till tvättstugan med den. Stoppade in i tvättmaskinerna och startade dom och det fungerade utan problem. Gick tillbaka till husbilen och hämtade Zacko för nu var det lika bra att gå iväg på dagens morgontur. Vädret var helt underbart. Solen flödade ner från en klarblå himmel och det var 12 plusgrader. Ännu lite svalt i luften men det ändrade sig snabbt och det blev varmt. Riktigt varmt till och med.
När jag var tillbaka så var det dags att flytta tvätten till torken vilket jag gjorde. Tvätten var torr vid halvelva och då hämtade jag den och så var det klart för i dag. Ja så klart skulle det läggas, hängas på plats också. Men det gjorde jag senare på dagen.
Blev sedan dags för Hasse att köra iväg med husbilen för att få den tvättad. Hade tid till klockan ett. Ca två timmar senare var han tillbaka med en skinande ren och blank husbil. Kan man själv inte göra det så får man betala andra för jobbet. Sånt är livet!
Så här fin ser den ut nu och vi är jättenöjda med tvätten.
I huset med det ljust röda taket har vi vår lägenhet i markplan. Den är rätt så mörk men nu när det är väldigt varmt ute så har vi det rätt så svalt inne. Men inte ljusare.
Vad gjorde jag sedan i dag? Jo jag satt i telefonkö vilket jag avskyr att göra. Varför gjorde jag det? Jo det var så här att jag hade beställt en hel del varor från https://www.apoteket.se/. Men när jag loggade in på mina sidor så fanns det ingen information om denna order. Jag hade fått orderbekräftelse och leveranstid på min mejl och pengar var dragna från kortet.
Alltså så ringde jag upp kundservice som dom kallar det. Fick först vänta i 6 minuter och det var väl ok. Damen som jag fick kontakt med då kunde inte klara upp mitt problem. Hon skickade mig vidare till supporten och där var det 35 minuters väntetid. Jag knappade bort det, så länge sitter jag inte i telefonkö. Och är det detta som kallas service??
Lite senare på eftermiddagen så ringde jag igen. Kom fram med en gång och höll på att tappa luren. Men även där så fick jag ingen hjälp utan blev skickad vidare till supporten. Men nu hängde jag kvar. Efter 15 minuter så kom jag fram till supporten. Nu så var det en mycket vänlig och bra supportkille som jag kom fram till. Och det hela var inte så enkelt. Min order hade helt enkelt ramlat mellan några stolar eller hur jag nu ska uttrycka det eller som upporten uttryckte det. Den fanns inte utan hade på något sätt försvunnit. Det skulle dom rapportera. Men mitt inbetalda belopp återbetalas till kortet och det var ju bra. Jag får lägga in min order på nytt och hur kul är det men det kommer jag att göra. Har ju 20 % rabatt och det vill jag ju uttnyttja.
Men jag är så besviken på det som dom kallar kundservice och support. Att vänta 6 till 30 minuter på att få hjälp är bara så dåligt.
I morgon så kommer vi att köra norrut mot klubbens årsmöte i Kristinehamn och med någon paus på vägen.