Nu är vi snart på rull igen

2018-01-30

Nu är det bra ordning på vädret. Ytterliggare en härligt solig dag med klarblå molnfri himmel. Det var 13 plus på morgonen och säkert 25 plus i solen på eftermiddagen och bara en svag vind.

Vi satt ute och njöt och Zacko sov så gott på sin fäll.

Lite tillbakablick igen.

På hösten så ställde vi av husbilen och satte in den på vinterförvaring för att ta fram den på våren igen. Vintern gick och våren kom men det gjorde inte vår nya husbil. Men vi hade ju kvar vår Dethleffs så vi körde iväg på helger till träffar och lite annat. Och väntade och väntade.

Vi midsommar så kom den äntligen. Vi packade ur och lämnade den gamla husbilen till Codat och kunde köra hem vår nya fina Pilote. Packade in i den och så gav vi oss iväg söderut.

I denna husbil så hade vi en Pioneer navigator och den var mycket dyr. Den låg infälld i radion och man skulle stoppa in en CD skiva i en apparat som satt under passagerarstolen. När man skulle använda den så kom den så fint fram från sitt gömställe i radion. Nu skulle vi aldrig mer köra fel trodde vi. Ha, ha fick verkligen vidgat våra vyer.

På färjan så kom jag på att våra pass låg kvar i Viskafors. Men det var det inget att göra något åt nu. Det gick hur bra som helst utan pass.

Resan genom Tyskland och Österrike gick bra och vi stannade sedan vid den gamla tullstationen i Italien ett par dagar. Vi fortsatte sedan söderut mot Rimini. Skulle till en campingplats som någon hade pratat om.

Körde efter vår navigator och det var ju så enkelt. Körde förbi ett kafé där det satt en del folk och vinkade till oss. Vi vinkade tillbaka. En kort stund senare så förstod vi varför dom vinkade. Det fanns en tunnel under järnvägen som var väldigt låg och där kom vi inte under. Bara att backa och vända husbilen vilket inte var helt lätt, men det gick. Nu förstod vi varför dom vinkade. När vi kom tillbaka igen så satt dom och vänligt småskrattade och vinkade och vi vinkade glatt till dom.

Vi hittade sedan en väg som gick över järnvägen och kom fram till camping Minsano. http://www.campingmisano.com/en/. Checkade in och fick en bra plats. Där trivdes vi. Det fanns en affär och restaurang på andra sidan gatan. Dom hade också en egen strand och där tillbringade vi en del tid. Dom flesta stränder här är privata och om man inte står på en camping så får man betala för att gå ner på stranden.

Vi cyklade runt en hel del i närområdet och hade det verkligen härligt. Fanns så mycket att titta på runtomkring. Gick på kvällen till restaurangen och vi åt en supergod stenugnsbakad pizza där ett par gånger. Ibland så blev det bara en espresso och en eller två whiskey.

Något som också var så roligt var att det var en man här (holländare) som på morgonen var ute och samlade musslor. En dag så fick vi en stor påse med musslor. Det tog en hel dag att skrapa och rengöra alla musslor och att koka dom. Men dom smakade så bra att det var värt jobbet.

Vi fortsatte sedan vidare mot nya äventyr efter ca 1 vecka.

Tillbaka till nutid.

I morgon så är dags för oss att lämna denna ställplats efter många härliga veckor. Började plocka undan lite i dag. Har ju liksom placerat rätt så mycket prylar fram till i förarhytten som nu flyttades till andra platser.

Vi tänker köra söderut och visst har jag en liten plan men om den blir verklig vet jag egentligen inget om. Vi får väl se?