Tillbaka blick igen

Bild ifrån Quarteira där vi fricampade i januari 2018.

2024-01-26

Fortsatt varmt och soligt, 16 – 20 plus och vindstilla. Bara att fortsätta njuta av det fina vädret. Blev några promenader under dagen, skönt att kunna gå ut en del.

Bygget fortsatte under dagen och vi håller lite koll på vad som händer. Inte så mycket oväsen i dag.

Några husbilar körde iväg och det gjorde även vår granne. Skönt med utsikt igen. Kom hit en del men ingen parkerade bredvid oss.

Kokt korv med pulvermos smakade bra och var mycket lättlagat. Senap, ketschup och bostongurka smakade bra till.

Lite mer från år 2000.

Här fanns det mycket fina gång/cykelvägar så vi cyklade väldigt mycket. En dag körde vi till Laboe för att kolla på museiubåten som finns där. Vi besökte också Laboes marina minnesmärke, internationellt fredsmonument. Det var mycket intressant och väl värt ett besök.

Så blev vi hungriga och köpte varsin currywurst med pommes och då fick vi för första gången majo till pommesen. Det var väldigt gott och vi tar gärna majo till pommesen men det går inte i Sverige. Då får det bli ketschup.

Nästa dag trampade vi åter till Laboe. Nu cyklade vi till hamnen, parkerade våra cyklar och tog båten till Kiel. Det var en härlig dag för en utflykt tyckte vi. Båtresan var trevlig och besökte många hamnar på vägen dit. Vi hittade en trevlig restaurang där vi åt lunch och provade lite olika ölsorter. Gick sedan runt och tittade på den fina stan innan det var dags att ta båten tillbaka.

Det hade börjat mulna till lite och även börjat blåsa. När vi cyklade tillbaka till campingen så ökade vinden och regnet började ösa ner. Så klart hade vi motvind också. Dessutom hade vi markisen utdragen och bord/stolar stod där under. Vilken panik.

När vi långt om länge kom fram utanför campingen så såg vi att vår husbil inte hade någon markis utdragen. Ännu mer panik. När vi äntligen kom fram till husbilen så väntade vi oss att få se markisen på marken eller någonannanstans. Då kom en granne ut och talade om för oss att dom hade vevat i markisen och lagt möblerna under husbilen. Vi blev otroligt glada och tacksamma över denna fina hjälpsamhet och vi tackade nog tusengånger.

Sedan så blev det fortsatt dåligt väder. Gick till krogen för att äta och det var gott även den kvällen. Där fanns en piltavla där så kvällen gick fort med pilkastning och lite goda drinkar. Det var en väldigt händelserik dag som trots allt hade varit väldigt trevlig.

Blir en blomma även idag.

4 reaktioner till “Tillbaka blick igen”

1. Här äter vi ute nästan var dag,men vi har så fint kök i lägenheten oxå så vi lagar lite lätt där oxå ibland då vi gillar det med👍
    Njuter av den sköna Tenerife värmen som är mellan 23-25 i skuggan var dag!
    Så himla skönt att fått lämna snö o kyla hemmavid ett tag o njuta här med sköna promenader o blir att hyra en bil oxå!

Ha det gott…..

1. Bäst är att göra som man själv vill och vad som passar för tillfället.
      Härligt att vara på Tenerife nu och bara njuta. Är så trevligt där.

1. Håller jag helt med om. Visst är det så bekvämt att få maten få levererat hem till husbilen där man är parkerad.