Vädret lovade sol men levererade grått, jag levererade varmkorv och potatismos

Tog två bilder idag men ingen blev riktigt bra tyckte jag. Bad min AI att lägga ihop bilderna till en och det blev verkligen en fin bild tyckte jag.

2026-05-20

Det var strålande sommarväder några timmar på morgonen. Solen lyste ner över oss från en molnfri, klarblå himmel och det var 11 plus ute. Men precis som igår tog molnen över för att sedan övergå till helmulet. Vinden var svag och i luften var det 18 – 19 plus. 

I dag så tog jag krafttag och samlade ihop en stor säck  med diverse skräp som skulle slängas i brännbart. Det låg i halva garaget och bara flöt runt. Säcken blev tung men jag satte den på Rulle och fick bort den till sopsorteringen. Där fick jag baxat upp den över kanten till sopkärlet. Skönt att bli av med det!

Gick sedan en promenad och det kändes bra i benen tyckte jag. Vissa dagar är dom “stumma” och fötterna svullna men så var det inte i dag. (Bara lite). Blev sedan en stund på verandan vilket var trevligt. Gick sedan hem för det var dags för kaffe och macka. Satt och läste i en mycket spännande bok som jag hade lite svårt att lägga ifrån mig men jag kan ju fortsätta läsa senare och även imorgon. 

Jag hittade lite varmkorv i frysen som jag tog fram för att dom skulle tina. Värmde dom sedan i af och så gjorde jag potatismos på vanligt sätt. Serverades med ketchup och senap, skivad tomat och lite annat. Inte dumt alls. 

Eftersom väderprognoserna inte alls stämmer numera så får man väl vara glad om något stämmer över huvud taget!

Nu ligger jag i hårdträning för sommarens rullator race. Så klart är det ett skämt, tror jag!