
Så fint med nya blommer på borden och även på lite andra platser-
2026-16-17
Så blev det så att sommaren än en gång la in backen. Inte så mycket men ändå med mer moln, mindre sol och något svalare, 12 – 19 plus, vinden var svag och flaggorna fladdrade bara lite.
Jag ägnade mig en stund åt att torka golvet i husbilen. Det är så svåråtkomligt på vissa ställen och jag är inte så rörlig längre så det var jobbigt. Men jag har lite knep för att komma åt. Det gäller att sätta trasan på någon typ av förlängare och jag använder mig av en diskborste. Den är lite för kort så jag ska köpa en med längre skaft så blir det ännu bättre och enklare.
Jag gick en promenad och njöt av den underbara grönskan och alla blommor som nu slår ut på ängen. Hamnade sedan på verandan för att prata en stund i trevligt sällskap. Idag var vi “många” tyckte jag (sju personer inkl mig). Där ungefär är gränsen för att det ska kallas för folksamling enligt mig. Då börjar det bli rörigt och jag får svårt att höra vad folk pratar om för några pratar i mun på varandra. Jag gillar mest samtal mellan ett mindre antal personer där man lyssnar på varandra! Jag har alltså tinnitus sedan många år tillbaka och då blir det bara ett surr när många pratar samtidigt!
Gick sedan hem för det var dags för dagens kaffe och macka och det smakade gott. Vissa rutiner är jag väldigt förtjust i och detta är en sådan.
Loggade sedan in på Coop online för att komplettera min inköpslista. Jag ska få matleverans i morgon och jag behövde få med lite mer kom jag underfund med. Bestämde mig för att vara lite slösaktig och plocka med en del delikatesser som jag kände att jag ville ha. Det blev rätt så dyrt men lite lyxmat är härligt ibland och jag tycker att jag är värd det!
Eftersom Rulle var ute så tog jag en kvällspromenad till verandan. Inte så långt men det blev en trevlig halvtimme. Sedan gick jag hem och satte in min gode vän Rulle som är till stor hjälp i min vardag.
Gjorde det enkelt för mig ikväll med mat. Värmde varmkorv i af och tog fram en förpackning med Rydbergs potatissallad och det var både snabblagat och gott. Lite senap och ketchup smakade bra till korven.
Hur vädret blir i morgon och midsommarafton råder det mycket delade meningar om. Det blir vad det blir och det beror tydligen på var man befinner sig! Här kommer det tydligen att bli blandväder vilket betyder att det är en helgardering.

Nu gäller det verkligen att ”se upp” när man är ute och kör i dom länder där det finns storkbo!















































