Så skön dag

2020-02-16

Nämner att vädret i dag har varit lika härligt som i går. Upprepning.

Söndagslungt på friplatsen här.

Morgonens promenad var skön.

Här blommar det för fullt och jag vet inte vad det är för växt. Men jag undrar om det är den som gör att det är så väldoftande och härlig luft här?

Här vid trottoarkanten som vi stod innan så hittade jag denna lite annorlunda husbil.

Här är det serverat och klart på kattrestaurangen. Ingen kö ännu men det blir det kanske under dagen. Här syns det många högar med kattmat. Här finns det någon som ser till att katterna får sin dagliga mat.

Även hästar behöver mat och här går dom och betar så fridfull i gräset. Senare på eftermiddagen så kom dom förbi här igen med ryttare.

I dag så var det mycket trafik med bilar häromkring. Det var även många som var ute och promenerade. Många familjer hade med sig barn som cyklade på små cyklar. Även lite äldre barn på större cyklar samt barn som gick för egen maskin samt en del som åkte i barnvagn. Kan väl kallas för familjesöndag och det verkar att vara väldigt vanligt här i Spanien. Tror att väldigt många var på väg till en restaurang för att äta middag med familjen. Restaurangen här var välbesökt under hela dagen i dag.

På eftermiddagen så gick jag en sväng på parkeringen här. Verkar som att en del har stått här väldigt länge. Syns lite på växtligheten utanför deras husbilar. Är liksom lite nertrampat.

Men det är ju gratis att parkera här och servicen en bit bort är ju också gratis så det är ju rätt så solklart att många gillar att vara här. Om jag nu ska skriva vilken nationalitet som det finns flest av så är det fransmän. Dom har dominerat hittills denna vinter på dom platser som vi har besökt. I synnerhet dom som är gratis och billiga.

På eftermiddagen gick Hasse över till en personbil som kom hit på förmiddagen och personerna gick ner till stranden och kom tillbaka på eftermiddagen. Dom hade med sig en hink med något som som hade fångat/hittat på stranden.

Så här såg det ut och det sa dom var jättegott enligt vad Hasse förstod. Jag har sett detta bland fiskdiskar och på marknader. Dom gjorde tortilla på det enligt vad Hasse förstod.

I morgon har vi tänkt röra på oss igen. Känns som att det är dags för lite förflyttning. Tror vi kör till Ikea som inte ligger så långt härifrån och nästan på den väg som vi har tänkt att köra på söderut.

Kan ju vara gott med lite korv med bröd igen, tycker Hasse, samt lite annat som finns att köpa där.

3 reaktioner till “Så skön dag”

1. Ibland är det bara trevligt med en upprepning av vädret 🙂 Här är det inte lika trevligt med upprepningen.
    Vad vi upptäckte när vi stod nere i Vias var att det verkar vara rätt många fransoser som bor i sina husbilar året runt. Vi möter flera när vi är ute och kör.
    Så ni börjar bli rastlösa och en varm korv är väl aldrig fel.
    Ha det så gott 🙂

1. Sol och underbart väder är så trevligt.
      Så det är många fransoser som bor i husbil året runt. Det hade jag ingen aning om.
      Lite rastlösa efter några trevliga dagar i Rota. Hit kommer vi gärna att återvända.